Platform Doornenburg en Werkgroep Dorpsontwikkelplan Doornenburg gaan samen verder als Werkgroep Doornenburg.

Op dinsdag 14 feb j.l. is na een periode van intensief overleg tussen het Platform Doornenburg, Gemeente Lingewaard en Stichting Leefbaar Doornenburg besloten om het Platform en de Werkgroep Dorpsontwikkelplan Doornenburg samen te voegen tot Werkgroep Doornenburg.

Door het samenvoegen van deze organisaties zijn we in staat om nog daadkrachtiger de belangen van de Doornenburgse gemeenschap te behartigen.

Het samengaan sluit ook aan bij de veranderende maatschappelijke ontwikkeling waar overheid en burgers met elkaar intensief gaan samenwerking in de vorm van burger- en overheidsparticipatie.

De Werkgroep Doornenburg, zal 16 maart a.s. van start gaan en alle werkzaamheden en functies van het Platform Doornenburg en acties die voortvloeien uit het Doornenburg Ontwikkelplan (DOP) gaan uitvoeren.

De Werkgroep Doornenburg:

• Wil een actieve ondernemende club zijn waar bewoners van Doornenburg terecht kunnen met vragen, verlangens, problemen en klachten die betrekking hebben op de leefbaarheid van ons dorp.
  • Stelt zich ten doel de speerpunten uit het DOP te realiseren.
  • Zal bestaan uit een aantal themagroepen die worden ondersteund door 3 procesbegeleiders waaronder de dorpscontactpersonen.
  • Gaat de contacten onderhouden met de Gemeente Lingewaard, met de andere Platforms in de gemeente en met de wijkagent
  • Zal nauw samenwerken met Stichting Leefbaar Doornenburg.

Tussen 14 februari en 16 maart wordt gewerkt aan een verdere uitwerking van de organisatie. Het is voor iedereen die geïnteresseerd is en een bijdrage kan leveren bij een van thema’s mogelijk om aan te sluiten.

Contactpersonen van de Werkgroep Doornenburg zijn de dorpscontactpersonen:

Eveline Claassen en Geert Claassen.

Secretaris van de Werkgroep is Caroline Landsheer

Namens de Werkgroep Doornenburg in oprichting:

Louis Steeman