Lintjesregen Doornenburg

Tijdens de jaarlijkse lintjesregen hebben dit jaar vier inwoners van Doornenburgers een Koninklijke onderscheiding ontvangen. Burgemeester Nelly Kalfs speldde de gedecoreerden tijdens de lintjesregen op woensdag 26 april de versierselen op. Dit gebeurde tijdens een feestelijke bijeenkomst in het gemeentehuis in Bemmel.

Bij de start van de Koningsspelen op het Dorpsplein werd vanmorgen stilgestaan bij deze bijzondere gebeurtenis en werden de vier nogmaals in het zonnetje gezet. Als SLD zijn we natuurlijk extra trots dat onze Dorpscontactpersoon Tiny Peters een lintje heeft gekregen.

Fre van Deelen
Fre zet zich al bijna zijn hele leven in voor voetbalvereniging Gijsbrecht Van Aemstel (GVA). Het was zijn oom Wim die hem aanspoorde om als jongetje van nog geen tien jaar te gaan voetballen. Meer dan 45 jaar geleden, in 1977, begon hij met vrijwilligerstaken binnen de club. Eerst als jeugdleider, later onder meer als leider van het eerste elftal, grensrechter, scheidsrechter en bestuurslid. In 1984 won hij de vrijwilligersprijs van de club en vorig jaar is hij benoemd tot erelid. Nu is hij benoemd tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau.

Tiny Peters-Bruger
Tiny is een duizendpoot. Ze verdiende een lintje omdat ze zich ruim veertig jaar heeft ingezet voor de St. Martinus Parochie Doornenburg. Ze was collectant, lector, koster tijdens de kerkvieringen, lid van de pastoraatsgroep en voorganger. Een paar jaar geleden werd Tiny bestuurslid bij de tennisvereniging TC Doornenburg. Bij Vluchtelingenwerk is ze coördinator van de ‘Taalmaatjes’ en gaat Tiny altijd op zoek naar de perfecte match. Ook zat ze jarenlang in het bestuur van VVD Lingewaard en de afgelopen vier jaar was ze raadslid.

Annie Vermeulen-Wiltink
Annie zet zich al meer dan veertig jaar in voor Voetbalvereniging GVA. Toen haar twee zoons nog klein waren, startte ze samen met een aantal andere moeders de ‘moederbrigade’. Ze hielpen de jongste jeugd met omkleden en veters strikken. Nu zorgt ze voor de koffie en thee tijdens de thuiswedstrijden. Daarnaast is ze een zeer actieve vrijwilliger van De Zonnebloem. Elke week bezoekt ze ouderen die langdurig ziek of eenzaam zijn en Annie organiseert elke maand een bingo-avond. Dat doet ze altijd met veel humor. Voor haar verdiensten kreeg zij een Koninklijke onderscheiding.

Marian Visch-te Boekhorst
Marian ontving een lintje voor haar jarenlange inzet als bestuurslid en organisator van wandeltochten bij Sportvereniging Olympia. Al dertig jaar organiseert zij de Kasteeltocht en de Avondvierdaagse in Doornenburg. Ook zorgt ze ervoor dat de jeugd elke week een uur kan gymmen. Bijna al die jaren is ze ook secretaris bij de vereniging en daarmee het langstzittende bestuurslid. Bij de schietvereniging houdt ze de scores bij van alle schietwedstrijden. Als verkeersregelaar regelt ze het verkeer voor alle verenigingen bij evenementen in Doornenburg.